ייעוץ עם עורך דין כשנתפסים עם מריחואנה

ייעוץ עם עורך דין כשנתפסים עם מריחואנה

מריחואנה היא מסוג אותם הסמים שרוב האנשים ניסו בסיטואציות שונות בחיים. יש אומנם אנשים שלא עישנו מעולם ואין להם בכלל כוונה לעשות זאת, אך רבים אחרים מוצאים את עצמם לא רק מנסים מריחואנה מידי פעם אלא אפילו קונים אותה על בסיס קבוע. כולנו יודעים שיש מדינות שבהן מריחואנה זה סם חוקי לכל דבר, כמו בהולנד, אך בישראל שלנו הדברים עדיין שנויים במחלוקת. חשוב להבין שלמרות המחלוקת ולמרות שהדברים מאוד מדוברים בשנים האחרונות, עדיין החוק לא משתמע לשתי פנים: מריחואנה, הסחר בה והנשיאה שלה אינם חוקיים. לכן זה ברור שאם נהגתם, עצר אתכם שוטר, עשה עליכם חיפוש וגם מצא עליכם מריחואנה, הרי שהוא יוכל לבחור להביא אתכם לתחנת המשטרה. בתחנת המשטרה ניתן יהיה לחקור אתכם כדי לנסות להבין האם אתם סוחרים, מחזירים מריחואנה לשימוש אישי ועל איזה כמויות מדובר. כתבה מאתר ערוץ שבע.

סמים קשים

 

ההבדל בחקירות השונות

למרות שבמדינת ישראל מריחואנה אינה חוקית, חשוב שתבינו שלא כל אדם שייתפס עם מריחואנה צפוי לקבל את אותו העונש ואפילו לא את אותו היחס בחקירה. הגורמים שיכולים להשפיע על התנהלות הדברים הם רבים, כמו לדוגמה:

  • האם זו הפעם הראשונה שתופסים אתכם עם מריחואנה? ואם לא, כמה פעמים כבר נחקרתם בעבר?
  • על איזה כמות של מריחואנה מדובר? כמות שמתחת ל15 גרם נחשבת לכמות שהיא לא מסחרית ולכן הבעיה הרבה פחות חמורה. לעומת זאת, אם נתפסתם עם כמות שכן עונה על ההגדרה של מסחרית, כלומר הרבה מעל 15 גרם, הבעיה עלולה להיות מורכבת פי כמה.
  • השאלה האם אתם מוכרים למשטרה מנושאים אחרים ומהזדמנויות שונות בעבר.
  • השאלה בני כמה אתם ועוד.

כל הפרטים האלה ישפיעו על המשך התהליך ולכן ברור שכל מקרה נבדק לגופו. מה שכן, ורגע לפני שאתם נלחצים, כדאי שתדעו שאם זו הפעם הראשונה שלכם ואם מדובר על כמות קטנה מאוד הרי שאתם לא באמת במצב מסוכן או בעייתי.

 

איך עורך הדין יוכל לעזור לכם

בדרך כלל במצב שבו אדם נתפס עם מריחואנה או שוקולד הוא מייד מרגיש אשם, לחוץ ושם גם מתחילות הטעויות שלו. לכן, אם גם אתם נתפסתם ואם מדובר על כמו גדולה יותר מאשר כמות לשימוש עצמי, כדאי יהיה לפנות עוד היום אל עורך דין מוביל שיוכל לעזור לכם. עורך דין כזה מכיר את התחום ואת סוגי העבירות השונות בסמים ובהתאם לכך הוא יוכל לסייע לכם. הוא יבין במה דברים אמורים, על מה בדיוק מאשימים אתכם ובעיקר, הוא יוכל לתת לכם ייעוץ שיעזור לכם להימנע מטעויות. אפילו אם אתם סוחרי סמים שנתפסו עורך דין חשוב לכם ויוכל לסייע כי גם במצבים קיצוניים כאלה יש רמות שונות על ענישה. לפרטים נוספים לחץ כאן.

אולי תאהבו גם את: