ההבדל בין איחוד תיקים להליך פשיטת רגל

ההבדל בין איחוד תיקים להליך פשיטת רגל

אנשים בעלי חובות ותיקי הוצאה לפועל אשר אינם מסוגלים לשלם את החוב יכולים לבקש להיכנס להליך פשיטת רגל. במאמרים קןדמים עסקנו בהרחבה בנושא פשיטת הרגל והמשמעויות שלו. אך ישנו הליך נוסף של איחוד תיקים בהוצאה לפועל, הליך אשר נעשה ללא פשיטת רגל. מהו ההבדל הין ההליכים השונים ובאילו נסיבות נעדיף איחוד תיקים על פני פשיטת רגל? על זאת ועוד במאמר הבא.

ראשית כל בואו נסביר מהו בדיוק איחוד תיקים; איחוד תיקים הוא הליך הוא מאחדים את כל תיקי ההוצאה לפועל כנגד החייב והם מתנהלים כתיק אחד. זה חוסך הרבה מאוד כאב ראש לחייב אשר בנסיבות רגילות נאלץ להתמודד עם הנושים בתיקים נפרדים, כאשר כל תיק גורר אחריו את הסנקציות שלו. ברור שאיחוד תיקים הוא הצורה הנוחה ביותר להתמודד עם ההוצאה לפועל. בשביל לבצע איחוד תיקים ישנה דרישת סף לפייה על החייב לשלב מייד 3% מסך כל החובות. במקרים רבים מדובר בסכומי כסף גבוהים שהחייב אינו מסוגל לשלם וזהו שיקול משמעותי. אך שימו לב שאיחוד יקים מתבצע כם כאשר החייב מוכרז כחייב מוגבל באמצעים.

הליך איחוד תיקים (למי שלא יודע מה זה שיקרא כאן) נועד לסייע לחייב להתמודד עם חובותיו בצורה הטובה ביותר אך יחד עם זאת עדיין ההוצאה לפועל מחוייבת לנושים וצריכה לוודא שהכספים ישולמו בהתאם לצו התשלומים. מסיבה זו הליך איחוד תיקים כולל גם מספר סנקציות על החייב, סנקציות שמטרתן למנוע את הסתבכותו בחובות נוספים ואת בריחתו של החייב שאולי שוקל לברוח לחו״ל. במסגרת איחוד תיקים על החייב נאסר השימוש באשראי ומוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ.

ההחלטה לגבי איחוד תיקים נידונה בלשכת ההוצאה לפועל. ישנם תנאים הקבועים בחוק לצורך הכניסה להליך זה, אך מעבר לזאת על הרשם להעריך את תום ליבו של החייב ונכונותו לשלם את חובותיו על פי צו התשלומים שיקבע לו. לעומת זאת הליך פשיטת רגל הוא הליך הנידון בבית המשפט שהוא המוסמך לקבל את ההחלטה. ברמת העיקרון הליך איחוד תיקים מתאים למי שמסוגל לשלם את חובותיו תוך כמה שנים. אך עבור מי שצבר חובות כבדים בדרך כלל המוצא המתאים ביותר הוא כניסה להליך פשטת רגל, הליך שבו ניתן לקבל גם מחיקה של חובות. אל תשכחו שבמסגרת פשיטת רגל מתבצע גם הליך כינוס נכסים אשר נועש לממש את נכסיו של החייב ולהעביר את הכסף המתקבל לנושים.

על החייב לבחון את הדברים ולהחליט מה עדיף עבורו, האם להיכנס להליך פשיטת רגל או איחוד תיקים רגיל בהוצאה לפועל. אנו ננסה לתת לכם קצת מידע בנושא אבל ברור שכל מקרה יש לבחון לגופו בעזרת עורך דין הוצאה לפועל על מנת לקבל תא ההחלטה הנכונה ביותר עבור החייב.

אולי תאהבו גם את:

עובר על ניירות
2 שיטות להגשת תיקון 190

לאחרונה נשמעים לא מעט קולות של תושבים שמעוניינים להגיש תיקון 190מבלי שיש להם ידע מקדים בנושא. יש מי שבכלל לא יודעים במה מדובר והם מחפשים

קרא עוד »