הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל

הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל

חוק ההוצאה לפועל מעניק להוצאה לפועל את הכלים להטיל סנקציות על חייבים מטרה ללחוץת עליהם לעמוד בתשלום החוב. אחת הסנקציות המפורסמות של ההוצאה לפועל, אשר לפעמים נדה כי ניתנת בצורה שרירותית ואוטומטית היא הגבלת רישיון הנהיגה. חייב אשר הגבילו את רישיון הנהיגה נמצא במצב בו צימצמו את חופש הפעולה שלו. המטרה אמנם ללחוץ עלין לעמוד בתשלומי החוב אך בפועל רק מקשים עליו ופוגעים ביכולתו להתפרנס בכבוד ולשלם את החובות. ביטול עיקול הינו תהליך ארוך.

 

במקרים רבים אנשים תלויים ברישיון הנהיגה שלהם לצורך עבודתם; איננו מדברים רק על הצורך להגיע למקום העבודה. במקרים רבים ישנו קשר ישיר בין רישיון הנהיגה לבין מקור הפרנסה, כמו לדוגמה מקרים שבהם מדובר בנהגים. למשל כאשר מדובר בנהג מונית, הגבלת רישיון הנהיגה פוכעת ביכולתו לייצר הכנסה.

 

חייבים אשר עומדים כנגדם תיקים בהוצאה לפועל ואינם עומדים בצו התשלומים, עלולים לחטוף את הסנקציה של הגבלת רישיון הנהיגה על ידי ההוצאה לפועל. במקרים שכאלו הרישיון הקיים אינו תקף ולא ניתן לחדש רישיון נהיגה שפג תוקפו. אם תנהגו ללא רישיון, אינכם מבוטחים וכמובן שאתם גם עוברים על החוק וצפויים להסתבך עם משטרת ישראל. אך כפי שההוצאה לפועל יכולה להטיל סנקציה זו, יש בסמכותה גם לבטלה. במידה ואתם נמצאים במצב זה של הגבלת רישיון נהיגה על ידי ההוצאה לפועל, מוטב לפנות לייעוץ משפטי על מנת לבדוק את זכויותיכם ובעיקר להגיע להסדר מול ההוצאה לפועל. תוכלו לפנות אל עו"ד מירי יעקב גביש למשל.

 

ביטול רישיון הנהיגה הוא גם כאב ראש לא קטן, אולי לא ידעתם אבל לא ניתן לחדש רישיון נהיגה שפג תוקפו סתם כך במידה ועברו שנתיים. התהליך לחידוש הרישיון במקרה שכזה כולל מבחן תיאוריה חוזר. במידה ועברו שלוש שנים יש גם לבצע את הטסט מחדש.

 

הגשת בקשה לביטול הסנקציה

 

במידה ולא עמדתם בתשלומי החובות והוטלו הגבלות על רישיון הנהיגה שלכם תצטרכו להגיש בקשה מנומקת להוצאה לפועל. חשוב שתנמקו היטב מדוע לא הצלחתם לעמוד בתשלום החובות. רשם ההוצאה לפועל הוא בעל הדעה ויתכן מאוד שידרוש ערובות לביטול הבקשה. בעיקר הרשם רוצה לקדם את ענייני הגבייה על מנת להשיב לנושים את כספם ולכן עליו לוודא כי ביטול הסנקציה מסייע בקידום תשלום החוב ולא מוסיף סיכון או מזיק בצוקה כלשהי לתהליכי הגבייה.

 

ביטול הגבלת הרישיון הוא אינו עניין פשוט ומובן מאליו והצורה הטובה ביותר להגיש את הבקשה, עם סיכויי ההצלחה הגדולים ביותר, היא באמצעות המכיר את נושא החובות להוצאה לפועל ויש לו את הניסיון הדרוש על מנת לנסח בקשה מנומקת הפונה ללבו של רשם ההוצאה לפועל.

 

היזהרו ממצבים בהם מוטלות הגבלות על רישיון הנהיגה שלכם מבלי שידעתם. בהחלט התרחשו מקרים בהם אנשים לא היו מודעים שהוטלה עליהם סנקציה זו; כך הם מצאו את עצמם נוהגים תקופת זמן ללא רישיון בתוקף מבלי שהיו מודעים לכך.

 

אולי תאהבו גם את:

עובר על ניירות
2 שיטות להגשת תיקון 190

לאחרונה נשמעים לא מעט קולות של תושבים שמעוניינים להגיש תיקון 190מבלי שיש להם ידע מקדים בנושא. יש מי שבכלל לא יודעים במה מדובר והם מחפשים

קרא עוד »